A készülő imakönyvemből egy apró részlet a zsoltárok imádkozásához:
23. Zsoltár[1]
1.Dávid zsoltára.
Az Úr az én pásztorom[2],
nem
szűkölködöm,
2. zöldellő[3]
legelőkön adott nekem helyet[4],
csöndes
vizekhez vezetett engem.
3. Lelkemet
megvidámítja, az igazság
ösvényein
vezet engem az ő nevéért.[5]
4. Járjak
bár a halál árnyékában,
nem félek
semmi bajtól,
mert te
velem vagy.
Vessződ[6]
és pásztorbotod
megvigasztaltak
engem.
5. Asztalt
terítettél számomra
azok előtt,
akik szorongatnak engem.
Fejemet
megkented olajjal[7],
s a poharam
színültig töltötted.[8]
6. Kegyelmed[9]
és jóságod vezet
életemnek
minden napján,
s az Úr
házában lakhatom
örök időkön
át.[10]
[1] A 23. Zsoltár
1, 2, 4 és 6 versei a Szent Jeromos Bibliatársulat ford. szerint olvasható.
[2] Az Úr
Izrael pásztora az Ószövetségtől kezdve: Ezék
34,11-16.22-25; az Újszövetségben az
Úr Jézus saját magáról mondja, hogy ő a Jó Pásztor, aki arról ismerhető
fel, hogy az életét adja a „juhaiért”: Jn
10,11-18.27-30; 1Pt 2,25; Zsid
13,20; Lk 19,10
[3] Luther
fordítása szerint: „pompás” legelőkön legeltet engem: ez azt
jelenti, hogy megfelelő lelki eledelt ad a benne hívőknek, az Isten igéjét.
[4] „füves legelőkön nyugtat engem” a
Károlyi ford. szerint; „legeltet” a
Szent István Társulat bibliaford. szerint. Ez azt jelenti, hogy az igazi
békességet csak Krisztustól kaphatunk, hogy ha hiszünk benne és engedünk az ő
szavainak (Jn 14,27; 16,33; Mt 11,28-30)
[5] A Zsolt
23,3 verse a Károlyi ford. szerint; itt a fordításban jelen idő szerepel, nem
csak „vezetett”, hanem most is vezet engem az ő nevéért. A jelenben is
tapasztalom a Jó Pásztor vezetését. A Szent István Társulat ford. szerint is
jelen időben van: „Az igaz úton vezérel …”
[6] „A te védőhusángod, a te pásztorbotod:
vigasztalás nekem.” Magyarázat: „az a husáng, amellyel a pásztor megvédi a
nyájat, és az a bot, amellyel irányítgatja”. (vö.: Zsoltárok könyve, ford. Sík
Sándor piarista, a bevezetést írta, a jegyzeteket átnézte Szörényi Andor, Szent
István Társulat, Bp., 1955, 86. old.)
[7] „fejemet megkented olajjal” a Szent
István Társulat ford. szerint. Az Ószövetség idején Izraelben a királyt és a
főpapot kenték fel olajjal az Isten szolgálatára. Az olaj a Szentlélek jelképe a Bibliában (Zak 4,1-6; Mt 25,1-13). Az olajjal való felkenést először Mózes,
majd később valamelyik próféta végezhette Isten megbízásából. Károlyi fordítás
szerit „elárasztod fejem olajjal”,
ami érzékelteti, hogy a Szentlélek bőséges mértékében, Isten különleges
kegyelmében van része annak, akinek az Úr a pásztora, aki az életét és az énjét
megtanulta hitből és viszont szeretetből neki folyamatosan alárendelni.
[8] A Zsolt
23,5b verse a Szent István Társulat bibliafordítása szerint (vö.: Biblia,
Ószövetségi és Újszövetségi Szentírás, Dr. Gál Ferenc, Szent István Társulat,
Bp., 2000, 627-628. old.)
[9] a Szent
Jeromos Bibliatársulat ford. szerint: „mert
jóságod és irgalmasságod kísér engem …”
[10] Zsolt
23,6 verse a Szent István Társulat ford. szerint
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése